Summer Love Del 68

 
 
Emmalee's perspektiv.

Jag öppnade munnen för att svara, men åter igen kom inget ljud fram. Mina händer hade nästan börjat domna bort, vilket inte var så konstigt med tanke på hur hårt jag tryckte dom mot den varma tekoppen med choklad i. Niall satt mittemot mig och jag kunde se hur han grät, hur han hade gråtit. "snälla Emmalee, jag älskar dig." viskade han fram. Jag blundade för ett tag.

Flashback:
"Emmalee, kan inte du komma in i köket en stund? Jag och pappa skulle vilja prata med dig." Mitt blonda lockiga hår fladrade i solen medans jag sprang in till mamma och pappa. Lyckligast i världen var jag."Jo, Emma nu är det ju så att jag och din mamma har bestämt oss för att spendera lite tid ensamma. Utan varandra." Jag fnissade lite tyst för mig själv. "Men lilla pappa då, ni är ju ensamma varje dag. På jobbet, du är ju enpolispolis potatis gris." Han kollade allvarligt på mig. Med en blick jag aldrig mött förr från någon av mina föräldrar, sorg. "Lee, vi ska skilja oss. Cate, din mamma har hittat någon annan." Egentligen förstod jag inte riktigt vad han menade. Min mamma kunde ju inte ha hittat någon annan, hon älskade ju pappa? Med tårar i ögonen sprang jag ut och gömde mig under trappan upp till huset. Efter ett långt tag kom min mamma ut, hon satt mittemot mig och jag kunde se hur hon grät, hur hon hade gråtit. "snälla Emmalee, jag älskar dig." viskade hon fram. Jag kunde inte svara min mamma, om hon inte älskade pappa, hur skulle jag då kunna veta att hon älskade mig?

"Jag älskar dig också mamma. Men snälla pappa älskar ju dig. Lämna honom inte. Lämna inte mig." Jag öppnade försiktigt ögonen och insåg att det inte var min mamma som satt mittemot mig. Min mamma var och är död. Borta. "Emmalee, jag är inte din mamma?" Han kollade konstigt på mig och jag grät. Jag grät som aldrig förr. Men varför? Kanske var det först nu jag förstått hur mycket jag saknar min mamma, kanske var det faktumet att Niall grät, pågrund av mig.
 
Niall's perspektiv.
 
Tårarna slutade inte att rinna. Hade jag förlorat henne på riktigt?
 
Flashback:
"Men Niall sluta filma, jag har ju bara pyjamas på mig" Skrattade Em fram medans jag kittlade henne. Det var första gången hon hade sovit över hos mig.
"Aldrig, jag vill kunna komma ihåg hur ditt fina skratt låter när jag är borta." Man såg klart och tydligt hur hennes kinder bytte till en mer rosa nyans, hon vände huvudet bort från kameran.
"Em, kolla hit, jag har slutat filma nu." Hon vred sakta sitt huvud mot mig. Hennes ögon var glada, busiga. "Heyy, du har ju inte alls slutat filma" Fnissade hon fram och sprang iväg in till köket. Jag följde såklart efter, och fick helt plötsligt något mjukt, kletigt i ansiktet. Grädde från gårdagens efterätt. Fort började hon springa iväg, men innan hon ens hunnit två meter hade jag fångat in henne. "Snälla he inte det där vita i mitt ansikte. Du vet att jag inte gillar det vita." Jag log mitt busiga leende innan hela hennes ansikte också var fyllt med grädde. Eller 'det vita' som hon kallar det.
"MEN NIALL TA BORT DET, BLÄÄ" Skrattade hon och började torka av sig på tröjan. "Vänta jag kan hjälpa dig," försiktigt kysste jag henne snabbt, hon log sitt största leende innan hon fortsatte att torka sig. 
 
"Snälla Em säg något, vad som helst." Jag gav det ett sista försök. Hon hade kollat ner i marken ett tag men först nu vände hon upp blicken mot mig igen. Det såg ut som att hon försökte få fram något att säga met att det inte kom fram något. Hon lutade sig lite närmare mig, och hennes perfekta läppar kysste mina. Hon avslutade kyssen och log lite lätt, prövande mot mig. Men hon sa inget.
"Älskar du mig?" frågade jag, Hon såg ut att tänka lite innan hon försiktigt nickade med huvudet upp och ner.
 
"Hur mår Em?" hörde jag isabella fråga från dörrkarmen. Även hon hade tårar i ögonen, var hon verkligen så orolig för min Emmalee?
Kommentarer



Ditt Namn:
Gillar du kakor?

E-postadress (bara synlig för oss):

Din blogg?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0