Happily ~ Del 10

Previously;
"Hi..?" sa jag lite frågande. 
"Oh, Destiny, you can, um, sit down?" Liam kom in i rummet efter mig, och slog mig snabbt ner bredvid Niall i den mindre soffan, inte särskilt pigg på att sitta vid någon av dem andra. Det blev lite tyst ett tag, de verkade granska mig lite försiktigt medan jag satt och stirrade ner på mina knäppta händer med en lätt suck. Skulle det fortsätta vara såhär i... Tre timmar och fyrtiofem minuter? Yippie.
 
 Destinys perspektiv.

Tystnaden fortsatte länge men den avbröts av att min mobil plingade till. Försiktit kollade jag på den och blev rent ut av förvånad vad som stod i det.
You've got a new message from; London the bosssss.
S.O.S Ashtons place n
 
Försökte hon lura mig eller var detta sant? Efter att vi kollat på pretty little liars tillsammans hade vi kommit överens om att bara använda s.o.s i nödfall. Dessutom slutade hon sitt sms med ett n, vad skulle hon skriva? Now? Men varför skulle hon vara där i första taget? Det kanske har hänt något med henne? Eller hennes bror?
"U-uhm, Liam could you drive me to Ashtons place, please?" Viskade jag försiktigt fram, det kändes hemskt att avbryta tysnaden.
"Why are you going there?" Frågade Liam, som absolut inte verkade bry sig om att bryta tysnaden. Däremot ändrades något i hans blick som jag inte kunde säga vad det var, den liksom... Mörknade.
"I think London is in trouble.." När jag sa Londons namn reagerade både Liam och L.. Louis.
"Okey, I'll go out and start the car" Sa Liam som fortfarande hade den där avundsjuka tonen när han pratade. Louis följde tätt efter honom ut till bilen. Jag tog upp mobilen och ringde Brooke, hon svarade inte alls lika fort som jag trott hon skulle och när hon väl gjorde det skrattade hon, och pratade med någon kille. När hon hade samlat sig sa hon att vi skulle ses hos Ashton om tio. 
 
Londons perspektiv.
~ Några Minuter Tidigare ~
 
Destiny hatar mig inte, än. Men ingen, jag upprepar ingen bråkar med London Appleton. Jag sprang så fort mina ben bar mig, ut ur skogen, förbi cafét och efter fem minuter stod jag utanför Ashtons hus, fast besluten om vad jag skulle göra. Så jag plingade på dörren och några sekunder senare stod han där. Utan att säga något gick jag in, tog av mig mina skor och hängde av mig jackan. Snart märkte jag att Ashton kom in i rummet, med en svagt förbryllad min.
"London, what are you doing here?" frågade han förvirrat.
"You owe me one, remember?" Han nickade hastigt och jag märkte på honom att han inte ville att jag skulle nämna varför. "So, I won't mention why ever again if you'll do exactly as I say and don't ask so much." Han nickade på nytt. "Let's go to your room" Jag började gå och han följde lydigt efter, det gav mig lite av en adrenalinboost, jag älskar verkligen när personer gör som jag säger. "Okay, so... Destiny will be here in... About five minutes." började jag snabbt.
"D-Destiny? Why?" frågade han, den vanligtvis glada och framåtriktade Ashton verkade lite... Bortvillad, generad och en aning.. Förälskad.
"Don't ask, just do as I tell you, alright..?" Han nickade ivrigt, allt för att dölja den där hemligheten.. "Okay, um... Just... Sit down." Han slog sig förvirrat ner vid skrivbordsstolen. "No, not there, on the bed." Jag gjorde en lätt gest mot sängen innan jag lätt öppnade dörren på vid gavel, så att man skulle se att det satt någon där, och kollade snabbt ut i hallen. Jag var rätt säker på att min lätt oroade bästa vän strax skulle vara här med andan i halsen för att se precis vad som hände.
"London, what is going on..?" hörde jag Ashton fråga, vilket fick mig att ta de få stegen fram till honom med en tung suck.
"Don't. Ask." sa jag till honom, innan jag lätt drog en hand genom hans hår. Det såg för... Perfekt ut för att passa för stunden.
 
Strax hörde jag dörrklockan ringa. Ashton var påväg att resa sig upp, men jag knuffade försiktigt tillbaka honom.
"Just stay right there, and play with me, alright?" Han nickade sakta, nu verkade han lite mer misstänksam än tidigare. Dörrklockan ljöd ännu en gång genom huset. Jag höll bara tyst, väntade på att de skulle komma in. Jag hörde dörren öppnas.
"London?" Brooke. Vänta, var Brooke här? Det var inte så jag tänkt mig... Men när jag tänkte efter, vad hade jag att förlora? "London, are you here?"
"Um, do you really think we should go in just like this, you know..?" Jadå, det där var definitivt lilla Destiny. Det spelade inte någon roll hur arg hon var på mig, hon var fortfarande lite orolig om mig.
"Yeah, you should probably go in first..." Brooke lät inte så inställsam på att gå in i Ashton's hus, vilket jag nästan kunde förstå. "I'll wait here..."
"Oh, okay..." Steg hördes komma närmre och närmre dörren. "London?" Kunde jag höra Destiny ropa, och precis vid rätt tillfälle så... Pressade jag mina läppar mot hans. Han verkade en aning chockad, och ärligt talat kände jag mig äcklad, men vägrade visa det.
"L-London?" Då jag hörde Destiny's svaga, veka röst förstod jag att jag lyckats, och vände min blick mot henne.
"Oh." sa jag meden lätt spelad förvåning. Destiny stirrade på oss, hon såg bestört ut, och hon blinkade till, jag kunde se härirån hur hon var påväg att börja gråta.
"Ashton..?" mumlade hon tyst, den första tåren rullade nerför hennes kind. "How..." Hon fick inte fram ett ord till, såg ut att vara påväg att falla ihop på golvet i en snyftande hög.
"Destiny? What's going on in there?" Fotsteg hördes, och Brooke kom in i dörröppningen, såg lika chockerad ut som jag antog Destiny var då hon listat ut vad som hände här inne. "Destiny, come here." mumlade hon, tog ett ömt grepp om Destiny's handled, men riktade sig mot mig. "London? How could you? Was it really worth it?" Sedan försvann de båda ur min åsyn. Sedan reste sig Ashton upp, såg på mig med en irriterad blick innan han småsprang efter flickorna genom dörren.
"Destiny, wait..!" Och ärligt talat, i den stunden så undrade även jag om det verkligen var värt det..
Kommentarer
My (1D Novell)

men HERREGUD. London verkar helt ärligt vara .. nej alltså hon är ju bara för mycket. Hatar tjejer som henne, usch

2014-02-01 @ 14:13:49



Ditt Namn:
Gillar du kakor?

E-postadress (bara synlig för oss):

Din blogg?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0