♡Summer Love - Del 53♡

Emmalee's Perspektiv.

Nervös, kallsvettig, rädd, ledsen, någotannat, förkrossad, orolig, såmångaflerkänslor.
Om femtusensjuhundratretiotresekunder skulle jag gråta, han skulle vara här, dom skulle gråta, dom skulle hata mig. Sanningen är att ibland måste man göra det omöjliga och jag har redan väntat för länge. Tick-tack-tick-tack-, lät klockan i köket om och om igen. Helt plötsligt kändes det som att jag var någon känd springare som fasnat i reprisen på tv. (en av mina mardrömmar som liten)
Hans armar runt mig, tårarna som blev fler och fler, min systers -jagskullekalladetbitchblickaromdetintebettytattjagtyckteminsystervarenbitch-, Min röst som sprak efter varje ord jag sa, Isabellas konstiga frågor om jag skojade. Helt ärligt vem skojar om att sin mamma är död. borta. mördad. d-död.
"HUR KUNDE DU INTE SÄGA NÅGOT EM? VARFÖR SA DU INGET? OCH VAD GÖR HAN HÄR?" blickmotniall.
"J-jag sk-kulle säga-a deet." det kändes fel, jag hade sagt det till Niall innan mina vänner fick höra det. Innan min syster - vars pappa varit gift med min mamma fick höra det.
"JAG UPPREPAR. VARFÖR. ÄR. HAN. HÄR." hon visste nog redan svaret och hoppades på att det inte skulle vara sant.
"Om 'han' är jag, så är jag här för att 1. Jag älskar din syster. och 2. jag vet vem som dödade Cate."
 
 
Stellomi's perspektiv.
 

Jag ville hata Em, men jag kunde inte. Jag kunde inte hata henne för att hon inte berättat att Cate dött, min sis hade varit stark nog att inte ligga gråtandes i sängen, att hon orkat gå upp varje dag och låtsas som att inget hänt. Jag kunde inte hata henne för att hon hade någon som älskade henne, även om denna person var Niall Horan, världskänd från pojkbandet one direction. Jag kunde inte hata honom för att hans kompis var otrogen mot mig. Emmalee förtjänar någon som bryr sig, Niall varsågod jobbet är ditt.
"Vem dödade Cate?" Isabella försökte med ett leende mot Niall, det lyckades inte så bra.
"Killarna som försökte döda er, men jag har en plan planerad in i minsta detalj." Han lät som Charles-Ingvar Jönsson, also known as Sickan från Jönsonligan.
Planen var faktist ganska bra, kanske inte riktigt någon Sickan plan men det funkade. Innan jag skulle ringa Louis för att berätta hans del i det hela gick jag och kramade om min älskade syster som grät floder. Hon såg för att vara snäll, helt förstörd ut. Jag kännde att hennes hjärta slog fortare än vanligt och jag hörde hennes snyftningar.
"Em, det är okej att du älskar Niall, du behöver honom." viskade jag i hennes öra. Vi slutade kramas och hon log mot mig medans hon mimade ett tack. Jag behövde också någon att krama, någon som höll om mig och viskade att allt skulle bli bra. Jag tog upp min mobil och ringde Louis.
 
Louis Perspektiv.
 

Hon var nu min igen, eller var hon det? Även om hon gjorde slut på grund av Stellomi så gav hon upp lätt. Kanske för lätt.
"Gick det bra att skjutsa hem Bellz då?" Frågade Harry som just suttit sig ner bredvid mig i soffan som var från IKEA. Det har jag märkt är typiskt svenskar, nästan alla har saker från IKEA hemma. Fast vad vet jag, det kanske inte är så konstigt.
"Jo det gick väll bra, hur är det mellan dig och Stellomi då?" Trots att jag älskar isabella, önskar jag ibland att vi inte träffat dessa tre tjejer. För allt har blivit så konstigt, om bara Stellomi kunde förlåta Harry kanske allt skulle bli mer glatt. Alla skulle kunna gå vidare och allt skulle bli som vanligt.
"Hon har börjat prata med mig och hon skrattar till och med lite ibland.. Jag saknar henne Louis." 
"Varför var du otrogen Harry?" En fråga jag tror att ingen vågat höra svaret på tills nu. Kanske att jag var lite för nyfiken för att kunna vänta längre. 
"Det var när vi kommit tillbaka från USA, som min barndomskompis tittade förbi. Först då insåg jag hur mycket jag verkligen saknat henne.. Jag kysste henne, mitt ute i parken bland alla papparatsis utan att tänka mig för. Efter det var allt för sent, även om ingen av oss ville vara mer än vänner fanns det redan i alla tidningar och säkert på alla hemsidor också."
"Varför kysste du henne?"
"När vi gjorde slut hade vi inget annat val, musiken tog upp all min tid och hon gick i skolan. Jag antar att jag bara ville kolla om jag hade några känslor för henne, att jag bara ville vara säker att jag var över henne. Vilket jag var, inga känslor, zero."
"Var det bara en kyss inget annat?" Han skakade förtvivlat på huvudet, mummlade något i stil med att 'jag förstörde allt'. Om detta var sanningen jag fick framför mig förtjänade Stellomi att få veta den. Även om hon inte skulle förlåta honom så borde hon veta att det bara var en kyss. Som inte betytt något. Helt plötsligt började min mobil vibrera och det stod 'Stellomi Ringer', jag räkte mobilen mot Harry.
"Förklara allt nu."
 
Kommentarer



Ditt Namn:
Gillar du kakor?

E-postadress (bara synlig för oss):

Din blogg?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0