♡Summer Love - Del 47♡

 
 
 
Bellz' Perspektiv.

Jag vaknade upp, med ögonen halvt slutna och extrem huvudvärk. Jag kände hur hela jag liksom lugnt guppade, och insåg att någon bar mig. Jag stönade lågt och lutade mig mot personen, kände illamåendet.
"Bellz? Är du vaken?" hörde jag någon säga, och allt jag kunde göra var att nicka. Jag kunde inte riktigt öppna ögonen, se vem det var som pratade med mig. Det blev bara värre ju mer jag rörde på mig, stönade igen. "VAD FAN TÄNKTE DU MED, JAG BARA..." Personen började prata ännu mer, men jag kunde inte koncentrera mig på alla ord. Jag kom snart på vem det lät som. Louis? Jag suckade högt.
"Håll käften Lou." sa han och jag suckade lågt. Jag hörde ett tyst 'skrockande', från personen som bar mig. Jag förstod vem det var, jag tyckte mig känna igen det hela. Zayn. Jag suckade igen. Var Stellomi och EmmaLee där? Och Niall, Harry och Liam? Jag stönade igen, hörde hur en dörr öppnades, och jag antog att vi var i trappuppgången, hem. Jag suckade nöjt. Nästan hemma.
"Em? Stellz?" sa jag försiktgt, försökte röra munnen så lite som möjligt, då det minskade lite grann så. Huvudvärken alltså.
"Bellz?" Jag hörde Stellomi's välkända röst, och hon lät helt klart lättad,
"Mhm..?" sa jag försiktigt, bet mig lite lätt i läppen,
"Vad tänkte du med?" sa hon försiktigt.
"Oh please shut up.!" muttrade jag trött, lutade mig mot Zayn och lutade mig försiktigt mot honom, försökte göra det bekvämt för mig. Jag suckade lite igen, och snart var jag faktiskt väldigt komfortabel. Snart öppnades ännu en dörr, och jag lades försiktigt ner på en säng, antagligen min säng. Jag suckade och försökte le lite.
"EMMALEE!" ropade jag trögt. "Har vi något mot huvudvärk?!"
"Jag kan kolla..!" hörde jag henne ropa, antagligen från köket. Jag suckade lite lätt. Jag hatar det här med baksmällor... Även om jag inte har varit med om så många . Plötsligt kände jag mig väldigt dåsig igen, och sakta fladdrade jag in i drömmarnas värld igen.
 
Louis' Perspektiv.

Jag slöt ögonen. Jag älskade henne. Jag satt och kollade på hennes lugnt sovande ansikte, och jag kunde inte låta bli att le. Jag satte mig ner på kanten av hennes säng. Det här kanske var den sista gången jag fick se det.. Då Jag menar att.. Vi... Ja... Hon är ju inte liksom.. min längre. Jag suckade, studerade sakta hennes ansikte.
"Louis?" EmmaLee, som kommit in, lät väldigt liksom.. Irriterad. Typ. Jag log lite lätt mot henne.
"Hej EmmaLee." sa jag tyst, för att inte väcka IsaBella. Så underbar hon var, så bara... Vacker. Jag såg på IsaBella och log igen.
"Vad gör du här..?" Jag antar att hon inte menade något illa, men det lät lite elakare än vanligtvis. Jag såg på tillbaka mot blondinen.
"Ingenting, jag bara..." Jag suckade tyst. "Jag ville bara se på henne en... En sista gång." Jag bet mig i läppen, såg på henne.
"Jag antar att det är lite creepy Louis Tomlinson, men ja... Jag antar det. Se till att hon tar ett av de här pillrena när hon vaknar." sa hon sakta, log lite och ställde ett glas vatten och en burk med mediccin på nattduksbordet. Jag nickade.
"Harry är påväg härifrån." lade hon till när hon sakta gick därifrån. Jag vet inte varför, men hon sa det. Antagligen för att visa att Stellomi inte gillade honom. Kanske. Jag nickade lite, strök bort en hårslinga ur hennes ansikte och hon gav ifrån sig ett litet stön, och jag log igen. Det var lite svårt att hålla igen känslorna. Var det här den sista gången jag såg henne? Jag bet mig i läppen, lutade mig frma och kysste henne lätt i pannan. Jag skulle verkligen sakna henne. Jag suckade lite lätt, såg bara lugnt på henne. Hon såg lika lugn ut som jag.
"Jag kommmer sakna dig..." mumlade jag tyst, tog försiktigt tag i hennes hand. "Verkligen."
 
Zayn's Perspektiv.

Jag suckade lätt, kunde inte låta bli att snegla mot dörren till Bellz rum. Jag vet att jag var hemsk, men jag var rädd att de kanske höll på att liksom... Bli ihop igen? Jag såg ner på kakan, en sockerkaka tror jag? Ska jag vara riktigt ärlig var jag inte säker på vad Stellomi egentligen bakat. Jag såg på de andra, Liam tuggade artigt på sin bit, Niall försökte prata med den lite väl stela Stellomi samtidigt som EmmaLee hela tiden också slängde en blick mot dörren, och sedan mot Niall, och sedan på sin styvsyster, regelbundet. Jag log lite lätt, hon var den ända som tyckte det här var ett rätt awkward moment. Plus att hon nog tog lite väl hand om sin 'nästan-syster' Bellz, såg till så att ingenting hände medan de var ensamma, och Bellz nästan död. Sedan kollade hon väl antagligen hur mycket hennes syster flirtade med Niall (Det var rätt uppenbart att hon fortfarande gillade honom), och sedan såg hon på Stellomi för att hon inte skulle tro något. Japp. Det var så logiskt. Jag kastade en snabb blick mot dörren igen, bet mig i läppen och suckade lite lätt.
Kommentarer



Ditt Namn:
Gillar du kakor?

E-postadress (bara synlig för oss):

Din blogg?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0