♡Summer Love - Del 46♡

 
 
Bellz' Perspektiv.
 
Jag sprang så fort benen bar mig, jag flåsade högt och svängde in i en liten gränd, sprang in bakom en soptunna och satte mig ner, höll andan och lyssnade så tyst jag kunde om den där personen var efter mig. Jag hörde bara att någon gick förbi, och först då kände jag huvudet börja dunka lite lätt. Urgh. Jag kände mig faktiskt väldigt väldigt... Yr. Jag slöt ögoonen, och suckade lite lätt. Då pep mobilen plötsligt till, jag drog upp den, och försökte svara, det tog mig typ tre gånger innan jag lyckades.
"Hhhallå..?" sa jag sluddrigt, slöt ögonen lite lätt.
 "Bellz, vart är du?" EmmaLee. Hon lät ledsen, arg och frustrerad. Väldigt frustrerad. Jag slöt ögonen.
"Jag veeeeeeeeeeet inte." sa jag sakta, höll mig för huvudet och suckade.
"Isabella, hur full är du? Kom igen, säg vart du är, vi hämtar upp dig.."
"Jag vet inte.." upprepade jag lite mer stadigt, kände mig helt plötsligt lite... Dåsig.
"Jag är trött nu. Jag ska sova, godnatt..." sa jag, sakta,, och innan jag stängde av samtalet så slöt jag ögonen, lutade mig mot tunnan och somnade...
 
EmmaLee's Perspektiv.

Jag såg allvarligt på min syster.
"Stellomi, vi måste ut." sa jag allvarligt.
"Vad är det?" frågade hon förvirrat.
"Bellz är ute någonstans, sovandes. Vi måste hitta henne." sa jag snabbt, reste mig upp ur soffan.
"Är du seriös?" Stellomi reste sig också upp, sträckte på sig.
"Ja."
"EmmaLee, det här är inte som Oxford, hon kan vara vartsomhelst och vi har ingen aning om vart om vilken bar vi ska leta på. Hon kanske tillochmed inte är på nån bar?" Jag hörde paniken i hennes röst.
"Vi behöver hjälp att leta.." sa jag försiktigt. "Och du vet vem den ända vi känner i London är..?" Stellomi såg på mig, med en suck. Jag bet mig iläppen.
"Okej, men bara för Bellz skull..." sa hon lågt, bet sig i läppen, och såg ner i marken. Jag nickade, slog snabbt numret till våra... Ex. Usch, det kändes så hemskt att säga så... Men ja. Våra ex.
 
Louis' Perspektiv.

Jag vaknade upp av att vår telefon ringde, och snabbt satte jag mig upp, gick iväg för att svara.
"Hallå?" sa jag svagt.
"Louis?" Jag hörde EmmaLee till min förvåning.
"EmmaLee, jag är så glad att-" hon avbröt mig.
"Du, det är Bellz." sa hon snabbt. "Hon är full, och någonstans ute. Vi har ingen aning om vart hon är, och nu sover hon. Hon svarar inte på sin mobil, och vi behöver hjälp att leta." Jag tog sakta in alltihop. Var..? V-var Bellz borta..?
"Vi kommer." sa jag snabbt, bet mig i läppen, innan jag lade på. "KILLAR! VAKNA! VI SKA AGERA SUPERHJÄLTAR!" ropade jag högt. "KOMIGEN NU!"
Zayn och Liam var snabbt klara för att fara, medans Niall och Harry bara låg och surade i Harrys rum. Jag sprang dit så fort jag kunde. Isabella var borta.
"SERIÖST SKYNDA ER, VILL NI GOTTGÖRA TJEJERNA DO IT NOW. ISABELLA ÄR FAN BORTA OCH NI BARA LIGGER HÄR" Båda såg lite.. förvånade ut men reste sig genast upp, utan några frågor eller komentarer. Min mobil plingade till.
Möt oss vid filmaffären. Om det finns flera vet harry vliken jag menar. /Stellomi.

"Harry ta oss till filmaffären du och Stellomi var på." Efter en kvart av halvspringande såg vi Em och Stellomi som stod utanför affären. Em såg helt söndergråten ut, förstörd.
"Vi måste dela upp oss och eftersom att vi inte hittar så bra här i London.." Stellomi värkade så, stark. Oberörd.
"Jag och Niall kollar vid BigBen, kom nu fort." Alla stirrade på Em, skulle hon gå med Niall? wtf.
 
 
Emmalee's perspektiv.

Jag tog Nialls hand och började springa. han var den ända personen som jag någonsin skulle kunna tänka mig att prata med detta om. Orden som hon sa, upprepades i mitt huvud om och om igen. Jag släppte hans hand och stannade. Allt var suddigt jag kunde inte längre se något tårarna bara rann.
"Em vad är det?" Bara genom att få höra hans röst blev jag lite gladare.
"Jag vet att jag inte borde säga detta till dig, men.." Rösten sprack.
"Det kommer att bli okej, vi kommer hitta Bellz." Han.. kramade om mig försiktigt.
"J-jag vet. det är något annat jag vill säga."
"Vad?" 
"M-min mamma. H-hon ärmördad." Jag föll ihop på marken. 
 
 
Niall's perspektiv.
 
Det tog inte lång tid för mig att fatta vem som mördat Cate. Ont, det gjorde ont att se Em ligga ner på marken och gråta. Försiktigt satte jag mig ner bredvid henne, hon kollade upp mot mig. Hela Em var så underbar, jag kände hur hon flyttade sig närmare mig. För någon timme sedan hade jag aldrigt kunnat tro att hon skulle ligga i min famn. Mitt på trotoaren. Gråtandes.
"Allt kommer bli bra Em"
"F-f-förlåt" Mitt under allt detta, ber hon om ursäkt. Hennes mamma har dött och hon bryr sig om mig.
"Det är lugnt Em, allt kommer att bli bra" Helt plötsligt stälde hon sig upp och torkade bort tårarnanså gott det gick.
"Niall det här är fel. Jag gjorde slut med dig, och nu ligger jag i din famn gråtandes. Nu måste vi leta vidare efter Isabella." Tillbaka till värkligheten.
"Okej, det finns en bar kanske en kilometer härifrån dit kan vi gå." 
"Så, ska ni på någon turne eller någon annan kändisgrej snart?" Tonen i hennes röst var sorgsen som ett litet barn utan julklappar, eller som en 18årig tjej som just fått reda på att hennes mamma blivit mördad.
"Jo, vi ska till sverige och spela in en låt imorgon.."
"Aha, så kul. Jag har ju hört att ni tycker svenska tjejer är hetast." Hon försökte skratta lite.
"Jasså det har du hört? Jag som tycker du är hetast" Jag blinkade lite med ena ögat och hon skrattade sitt klingande glada skratt.
"En hemlis, jag är directioner. Säg inte till någon, men min favorit är Niall. Ser du det står tillochmed skrivet på min mobil att han är min favorit" hon tog upp sin mobil och pekade på sidan där jag hade ristat in 'Niall<3Em'
"ÄR DU EN DIRETIONER? OHMYY?!" Vi båda skrattade.
"Oj, jag råkade blanda ihop min och min syster. Oppsii, fast vissa saker stämmer in på mig" Nu blinkade hon med ena ögat mot mig medans hon bet sig löst i läppen. Oh gud. Hon är het.
 
Zayn's perspektiv
 
Allt var perfekt just nu. Jag och Stellomi var påväg mot baren närmast tjejernas lägenhet, det betyder att Bellz troligast är där och om vi hittar henne.. Kommer inte Louis vara med, då kommer hon kunna gråta i MIN famn. Seriöst jag kan inte hjälpa vad jag tänker längre. Isabella är som fotosyntesen, jag behöver henne för att leva. Och tack vare Harry är inte hon och Louis tillsammans längre. Jag är ond. Louis skulle aldrig tänka såhär om mina ex..
"Så är det långt kvar?" Tack älskade stellomi för att du avbröt mina tankar. I own you one.
"Nej, kanske 5minuter i denhär takten." hon sa något i stil med okej.
"Så hur mår du?" Frågade jag försiktigt.
"Rätt så bra i tanke på att min pojkvän var otrogen, min kompis är vilse och full fast hon bara är 16, dessutom har Em just totalt brytit ihop på grund av något samtal hon fick innan. Vad är det du undrar egentligen?"  Stellomi synade min fråga, specielt delen att jag frågat för att jag brytt mig om henne.
"Jag undrar hur du mår.." tysnad.
"och.. Vad mer?"
"Kommer du förlåta Harry?" Hon. Skrattade?
"Jag visste att du skulle fråga det, helt ärligt vet jag inte. Jag var inte tillräkligt bra för honom och det förstår jag med tanke på hem han är. Men det ändrar inte det faktumet att han var otrogen mot mig.  Det gör ont Zayn, i hjärtat. Varje sekund måste jag kämpa för att inte börja gråta, som en vampyr som försöker att inte dricka blod. Först vill jag höra varför han gjorde som han gjorde.." Hon var mycket mer öppen i sitt svar än jag förväntat mig. 
"Jag tror att jag hörde något där borta!" Stellomi pekade bort mot någom sorts gränd.
"ISABELLA ÄR DU DÄR?"
Kommentarer



Ditt Namn:
Gillar du kakor?

E-postadress (bara synlig för oss):

Din blogg?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0