♡Summer Love - Del 49♡

 
 
Bellz' Perspektiv.

"BELLZ! CHILLAAAA!" Aw, Det där var så typical EmmaLee. Säga till någon att chilla samtidigt som hon själv skriker högre än en stucken gris. Hm, anyways, mina vänner rusade in i rummet. Huvudet bultade, men jag hade bara tagit vattenglaset och två-tre piller even though jag vet att det är farligt att ta för mycket medicin, men jag hatar baksmällor... Jag såg på deras förskräckta ansikten.
"Bellz, man ska vara försiktigt med medicin." sa Stellomi tyst, som hade sätt hur jag svept i mig pillren och jag grimaserade.
"Jag vet." sa jag. "Men KOLLA!" vrålade jag, höll upp ett litet inslaget paket, rosa omslagspapper och jag ville bara döda det. Så. Awesome. De såg förvånat på mig.
"Vem... Vart fick du det ifrån..?" EmmaLee rynkade ögonbrynen och hon såg lite lätt förvirrad ut. Stellomi såg ännu värre ut. Väldigt väldigt borta ut.
"Jag vet inte, men jag tänker då öppna det. Det ser väldigt inbjudande ut!" sa jag glatt, och började pilla lite grann på tejpen.
"Är det koffein i de här tabletterna?" sa EmmaLee, tog upp burken och började läsa på den. "Du blev helt plötsligt väldigt speedad." Jag såg upp, slutade att försiktigt dra i tejpen, försiktigt för att inte förstöra det fiiina papperet. Oh jeez, det måste ha varit koffein eller hur mycket socker i det där som helst. Jag log lite lätt, innan jag snabbt öppnade upp det, utan en faktisk skråma på mitt papper. En liten låda, och då jag öppnade den, låg där... Åh nej. Jag tog upp tre biljetter ur den, något som såg ut som tre.. Pass och en liten lapp.
"What?" Jag såg förvirrat på det. Jag lade ner allt utom biljetterna, och läste på dem. Sweden. Det var allt jag behövde läsa. Jag lade ifrån mig dem på sängen, tog upp passen och snart hade jag lagt ihop ett och annat. Jag tog upp lappen. Mina vänner iakttog mig tyst, medan jag sakta läste.
"Killarna vill att vi åker till Sverige. Nu." sa jag och såg upp på dem.
"Vad..?" Stellomi bet sig i läppen, såg mot EmmaLee. Hon log glatt, även om hon försökte dölja det. Men det var något i hennes ögon... Det jag kommer ihåg hade EmmaLee inte en sorgsen glimt i sina ögon tidigare. Jag såg på henne, med huvudet på sned. Hon var.. Ledsen över något? Jag bet mig i läppen, ruskade på huvudet. Jag kanske hade fel.
"Vad säger ni? Ska vi åka..?" Stellomi såg lite... Stel ut då hon frågade det.
"Jag tycker att vi ska åka, jag menar jag..." EmmaLee rodnade lite lätt, och jag lade huvudet försiktigt på sned.
"Jag håller med EmmaLee." sa jag. "Inte för att åka på deras flashiga hotell de beskrev på lappen och det. Jag menar, vi åker till Sverige! Jag menar... LOLLO OCH FARMOR!" Det var det enda jag behövde säga. De två såg på varann, innan de såg på mig, lätt leende båda två.
"Vi åker."
 
2 Dagar senare.
 
Jag ringde på klockan, bet mig i läppen. Snälla, låt farmor vara hemma... Snälla, snälla, snälla? Jag trampade lite nervöst och helt plötsligt hörde jag steg innanför dörren. Yes.
"FARMOR!" vrålade jag och kastade mig i famnen på henne så fort dörren öppnats.
"Kära lilla vän, skräms inte sådär." Farmor kramade om mig. "Hej på dig. Och hej på er med, EmmaLee och Stellomi." Hon hade faktiskt träffat dem några gånger, då hon hälsat på hos oss i Oxford. Men nu... Nu fick dem hälsa på hemma hos henne.
"Hej." sa de båda glatt. Farmor log lätt.
"Kom in, kom in." sa farmor, öppnade dörren lite mer, och vi steg in. Men.. Det var något konstigt med allt. Jag kände mig.. Iaktagen.
 
Liam's Perspektiv.
"Louis?" Jag pratade i luren, helt omärkt av folk, då jag stod med typ peruk, och stora solglasögon. (Nej, jag förstod inte att det funkade. Louis var ett geni ibland), och sett Bellz. Stellomi och EmmaLee. Utan att tänka hade jag bara följt efter dem, utan att tänka alls. Och jag hade hittat Bellz' farmors hus. Betyder det här att jag är en stalker nu?
"Liam, vad är det?" Louis lät lika glad som alltid.
"Jag... Tror jag hittat något. Något du kommer gilla."  
Kommentarer



Ditt Namn:
Gillar du kakor?

E-postadress (bara synlig för oss):

Din blogg?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0