♡Summer Love - Del 18♡

 
Emmalee's perspektiv.

Jag låg hemma i min säng och hörde hur samtalet jag haft med Isabella och Stellomi hade spårat mer och mer. Min syster hade blivit kysst av Harry, medans Bellz håller allt hemligt för oss. Jag undrar när hon ska berätta att hon är kär i Zayn. Hur kan allt vara så lätt för dom? Hur kan dom veta vem dom vill ha? Jag har aldrig haft en pojkvän, ingen vill ju ha mig, jag vill inte ha någon. Det låter alltid så fantastiskt när dom berättar om Zayn och Harry, man förstår värkligen hur kära dom är. Jag kan inte komma ihåg senast min syster grät framför någon. Egentligen var det inte riktigt detta som störde mig mest, jag satt och lästa om smset från Niall säkert hundratusen gånger. Sluta aldrig vara dig själv. Du är perfekt. Perfekt är ett väldigt starkt ord, lite som älskar och hatar.
"Emmalee är du hemma?" Jag kände direkt igen min mammas röst och sprang in till hallen och kramade henne.
"Åh, mamma gud vad jag har saknat dig." Hon besvarade min kram och strök armen över min rygg, jag kände mig så trygg, som att jag bara kunde stanna där föralltid.
"Jag har saknat dig också gumman, nu måste du berätta vad som har hänt medans jag varit borta." Faktumet att stellomi's pappa kommit hem före mamma hade först oroat mig lite, men hon förklarade att hon varit tvungen att jobba lite innan hon kunde komma hem.
"Det har inte hänt så mycket, vi har varit ganska mycket med killarna jag berättade om."
"Finns det någon speciell kille?" Mina kinder blev svagt röda. Varför?
"Nej mamma. Eller faktist så vet jag inte. Kan man gilla någon utan att vara medveten om det?"
"Gumman, du kommer förstå inom snart. Följ ditt hjärta, Sometimes the heart sees what is invisible to the eye."
 
Niall's perspektiv.

Varför kan jag inte få ut henne från mina tankar? Min mobil lös till, "Ett nytt medelande från Em<3" Jag sken upp i et stort leende och öppnade det direkt.
Hej Niall, jag blev så sjukt taggad på film, är du på? Här är min adress ----- Kom om du har lust. /Em.
Jag tog snabbt på mig skorna och iprincip sprang till adressen hon skickat mig, knackade försiktigt på. Där stod en kvinna som liknade Emmalee fast äldre, antog genast att det var hennes mamma.
"Hej, du måste vara Emmalees mamma trevligt att träffa dig."
"Du kan kalla mig Cate, Emmalee har pratat mycket om dig."
"Har hon?" Jag blev riktigt förvånad.
"Ja, du är väll Niall? Killen som har stulit min dotters hjärta? Men ta hand om henne, hon har aldrig varit kär förr. Se till att hon inte ångrar sig."
"Du måste ha missförstått allt, Em är inte kär i mig?" 
"Jo, hon har bara inte förstått det än. Tredje rummet till höger är hennes."
 
Emmalee's perspektiv.

Jag var just på väg att byta om när dörren till mitt rum öppnades och in kom Niall. Så där stod jag i bh och mjukisbyxor.
"Förlåt jag skulle ha knackat" Sa han och vände sig snabbt om. Snacka om att jag blev röd i ansiktet.
"Eh, jag har bytt om nu. Förlåt för nakenchock..."
"För mig är det lugnt?" Sa han och blinkade.
Vi såg film och pratade i säkert flera timmar. Roligaste kvällen på länge.
Kommentarer



Ditt Namn:
Gillar du kakor?

E-postadress (bara synlig för oss):

Din blogg?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0