♡Summer Love - Del 37♡

 
 
Emmalee's perspektiv.

Jag kunde inte riktigt fokusera på det killarna skulle berätta för oss. Det hade inte varit Stellomi som kramat mig, det var Niall. Men varför? Han visste iallafall att jag var sårad nu. Niall började nu försiktigt prata, han såg.. Rädd ut när han mötte min blick. Rädd och ledsen.
"Jo alltså, det finns vissa saker om.. den natten som ni inte fått veta." Isabella som just drukit lite vatten började snabbt hosta ut det.
"Varför inte?" Frågade Stellomi snabbt, hon lät hård i rösten och spände blicken mot killarna. Niall försökte att svara på frågan, men hans röst höll inte. Han fick tårar i ögonen och började gråta. Det gjorde ont i mig att se honom förstörd, men just nu undrade jag mer varför han grät.
"Inget var meningen, vi är så ledsna. Egentligen borde vi inte vara här nu. Ni kommer hata oss." Sa Harry snabbt, medans dom andra killarna bara nickade försiktigt.
"Vad var inte meningen?" Frågade Stellomi lika snabbt och hon lät nu ännu hårdare i rösten än förra gången.
"Det hände den kvällen, vi var på en fest och alla var ganska fulla. När vi var på väg hem träffade vi Isabella, hon var sjukt full, hon grät, mumlade något om Emmalee och Stellomi innan hon gick iväg med Louis till ett annat rum. Medans dom två.. höll på.. fortsatte vi hemmåt när vi mötte er två." Zayn som nu berättade kollade mot mig och min syster.
"Ni var minst lika påvärkade av drickan som Isabella, Det som fick oss att stanna var några killar. Vi kände dom sedan förr och vi visste mycket väl vad dom hade tänkt göra med er. Så vi följde efter er och övertygade killarna att ni var med oss. Eftersom att det inte var det lättaste var Harry och Niall tvungna och.. ja.. ehm.." Zayn tog ett stort andetag och hann inte fortsätta berätta mer innan min syster avbröt honom.
 
"Jag tror inte att jag vill höra mer, vem fan var killarna?" Stellomi lät arg.
"Dom brukar.. utnytja tjejer och sedan döda dom." Svarade Harry som hade svårt för att möta min systers blick. Helt ärligt hade jag inte fattat vad killarna just berättat för oss. Isåfall hade jag ångrat att jag bett om att få höra mer.
"Fortsätt berätta." Jag kollade mot Zayn medans jag pratade.
"Men ja, vi tänkte att det var bättre att vi gjorde något och lät er leva än att dom dödade er. Men killarna trodde inte på oss. Dom ville döda er, även om Harry och Niall gjort allt dom kunde för att övertyga killarna att ni var deras." Vad är det dom menar, gjort allt dom kunde för att övertyga killarna att ni var derasVad betyder det på svenska? Vad hade Harry och Niall gjort? Varför brydde sig killarna om oss även om vi inte kände dom?
 
Niall's perspektiv.

Hon verkade inte fatta vad jag gjort mot henne. Men jag kunde inte låta henne dö, även om jag inte kände henne då. Var hon speciell, hela hon är speciell. Nu kunde jag nästan inte se hennes vakra blonda hår, hennes underbara ögon, allting var bara suddigt av tårarna. Jag var kär i henne, så sjukt kär i henne. Och jag kan inte stoppa Zayn från att förklara allt som hänt den natten, jag kan inte spola tillbaka tiden och göra allt anorlunda. Om vi inte tagit kontakt med dom efter den natten, skulle jag inte behövt se henne så sårad som hon skulle bli nu. Samtidigt som jag inte ångrar något. Varje gång jag ser henne blir jag lycklig, hur mycket hon än kommer hata mig, kommer jag inte kunna ge upp. Hon är mitt allt. Den finaste jag träffat.
Kommentarer
Ellinor

Åh vad söta ni är! Jag vet inte om jag är rätt person att fråga om råd, jag tycker inte ens själv att jag skriver bra, men jag har skrivit några tips på min extrablogg www.onedshow.blogg.se/extra & annars är mitt bästa tips att läsa igenom kapitlen noga innan ni publicerar dem :)

2013-05-26 @ 19:45:00
My (1D Novell)

Vilken fin novellblogg! :)

Jag är inne på min 5e novell just nu om killarna i 1D. Kika gärna in, del 2 är ute nu!:D
Hoppas du stannar! <3

2013-05-26 @ 19:52:49
My (1D Novell)

haha men ååååh sötis, gud så kul att du gillade et! Uppskattar det verkligen! :D <3

2013-05-26 @ 21:10:01
onlyonedirectionstories

Hej! jättebra skrivet!!:) kommer du ihåg att vi pratade om att göra ett länkbyte? har du lust att göra det nu? kraam:)

2013-05-27 @ 13:42:30



Ditt Namn:
Gillar du kakor?

E-postadress (bara synlig för oss):

Din blogg?:

Din kommentar:

Trackback