Happily ~ Del 26

Previously; 
"OH MY GOSH, IS THAT ONE DIRECTION?!" Musiken stannade då jag hörde ett högt, gällt skrik och jag tog ett steg tillbaka från - vad var det nu han hette igen..? Jag kände huvudet vändas mot dörröppningen i andra delen av det stora rummet. Där stod två välbekanta ansikten. För det första var det Brooke's 'halv-pojkvän' som jag inte visste vad jag skulle göra av, och sedan... Louis. 
 
London's Perspektiv.

"You two are such party poopers, you both just ruined the whole damn party." Louis småskrattade lätt åt mig när han satte sig ner i förarsätet.
"Not our fault that we're famous, babe." sa han lugnt, lite tystare än vanligt. De två turturduvorna somnade i baksätet så fort de klev in, vilket fick mig själv att bli helt till mig av deras söta gest då de kröp ihop tätt intill varann.
"Not my fault you two can't be a little more, you know... Gentle about it. You could've just sended me a text and I'd just get Brooklyn out and then finish up what I were doing."
"Like that was going to happen. It would've probably ended up with you in a bedroom." Jag himlade lätt med ögonen.
"It would've been funnier then sitting in a car together with you and the two sleeping lovebirds." Han log lätt åt min kommentar.
"You sure, babe?" Hans svar fick mig att bli helt tyst.
"W-What? Well, of course, I mean..." sa jag med ett svagt nervöst leende. Bilen saktade in, och jag såg ut genom fönstret. "This isn't the hotel, Louis. I thought... Oh, isn't this where Liam's apartment is?"
"Yup." Svaret blev kort. "I think your friend wouldn't really mind, now would she?" Ha blinkade med ena ögat innan han klev ur bilen. "Plus, Liam isn't here anyway.." Jag klev själv ur bilen. Jag hade inte hjärta att väcka varken Brooke eller Zayn, utan stängde bara dörren. 
"Might as well go up there now, since you won't be driving us home now..?" sa jag frågande, och han nickade.
"Got that right, babe." Han slängde en arm över min axel, som jag lätt skakade av mig.
"Just because I'm staying in the same house as you doesn't mean I'll let you flirt with me."
"Oh, yeah? Well, we'll see that on the end of the night, babe." Jag himlade ännu en gång med ögonen.
"Good luck with that." muttrade jag.
"Wont need it, darling."
 
Destiny's Perspektiv. 

Min mamma var - som föräntat, väldigt arg på mig då jag lovat att jag skulle vara hemma vid tolv på natten, inte en minut senare och kom hem femton timmar senare. Hon hade först skällt ut mig, frågat vart jag tagit vägen och sedan kastat sig i mina armar för att börja snyfta om hur lycklig hon var att jag var hemma. Sedan hade hon befallit mig att gå upp på mitt rum, och ringt till Mrs. Payne för att gråta lite mer om hur - jag citerar: "Hennes dotter blivit som förvandlad till London." vilket fått mig att skratta för mig själv. Och sedan grälade hon lite mer på mig då hon insåg att jag inte ens hade min egen tröja på mig - jag hade tyvärr inte lyckats hitta min egen i Lodon's stora hus. Så nu satt jag där, hopkrupen på min säng och tittade storögt ner på datorskärmen utan att säga ett knyst. Jag hade även fått några sms från ett okänt nummer, men jag ignorerade dem bara och fortsatte bara titta på filmen. Jag hade bestämt mig för att ha ett filmmaraton med mig själv, av någon konstig anledning. Jag kastade en blick på klockan som hängde på väggen. Fem över tolv.
"On wednesdays we wear pink." Jag sneglade ner på skärmen igen. Mean Girls, eller sömn. Mean Girls, sömn... Jag suckade. Jag var bara tvungen att se klart den här filmen, sen kunde jag väl gå och lägga mig. Kanske. 
 
Kommentarer
Kakolina

Hej!
Ville tipsa om min tävling jag har på min blogg inför Lakritsfestivalen som äger rum i helgen. Du kan vinna ett jättegulligt halsband eller armband! Kika in och kolla vettja :-)

Ha en bra dag!

2014-03-21 @ 08:46:05
My (1D Novell)

sååå bra! :D

2014-03-22 @ 21:54:54



Ditt Namn:
Gillar du kakor?

E-postadress (bara synlig för oss):

Din blogg?:

Din kommentar:

Trackback