Happily ~ Del 29

 
Previously; 
"Yeah, you are quiet the douche around her, mate," började han instämmande. "
But, she kind off seems like she's into you, try not to mess it up and just... Be yourself instead, maybe. Alright?" Jag svarade inte utan stirrade bara förvånat ut i tomma intet.
"She likes me..?" muttrade jag lågt innan jag slog mig ner på soffan, med ett svagt leende. 
"Seems like you like her too." hörde jag Zayn säga lite tystare än vanligt. Jag ignorerade de bara med ett svagt leende.
 

Brooke's perspektiv.
Louis hade erbjudit sig att vakta över London (Något som inte förvåndade mig), som har en tendens till att få vissa.. Utbrott.. När hon varit full dagen innan. Så därför passade jag på att tillbringa lite tid med Zayn, som skulle skjutsa Liam till flygplatsen.
"So, uhm, are you guys like together or something?" Frågade min barndomsvän, Liam som satt framför mig i bilden jag tidigare tillbringat natten sovandes. Nyfiket turades han om att kolla på mig och Zayn samtidigt som han flinade lite försiktigt.
"No, we're... Friends." Svarade Zayn lugnt. "So why are you going to Wolverhampton, I mean, you don't live there, or yeh, you've just been there, Are you going there to be with Destiny?!" Frågade jag, delvis för att avbryta den för mig pinsama tysnaden. Jag hatar när det är tyst då har man tid att tänka så mycket, eller jag brukade iallafall hata det innan jag träffade Zaynie.
"I'm not talking to Destiny." Awkward. "Well thats to bad, I heard that she had some problems with Calum and his citcats." 
"What do you mean?" Liam ryckte till, och han lutade sig närmre från sin plats i baksätet. "Are you saying that Destiny's in trouble..?" Jag log retsamt.
"Well, since you don't talk to Destiny..." började jag, och Zayn hostade högt, det lät som om han försökte dölja ett skratt. 
"Oh, come on Brooklyn..!" Liam's frustation fick mig att känna mig... Nöjd. Det kanske inte bara var känslan av att jag retat upp honom, jag var bara så lycklig för att allt - eller nästan allt, var som det varit för 4 år sedan.
"Well, she made it pretty bad for herself. She got drunk when Ashton broke up with her-"
"Wait, what? They broke up?" Liam avbröt mig och jag såg irriterat på honom.
"Yes," svarade jag. "But  anyways, she went to this bar and drank a little too much-"
"Wait, are we talking about the same Destiny? Destiny Lee? She would never drink, like ever."
"I know, but she was pretty heartbroken like when y-" Jag tystnade. Liam behövde inte veta om hur hon känt då han försvunnit, det ville nog inte Destiny. "However, when she was this drunk and the last thing she remembered was that Cal came up to her on this bar, kissed her and then she puked on him."
"What the actual fuck..?" muttrade han. "But how did that get her in trouble?"
"Well, she woke up at London's house with this other boys shirt on and after that she kind off didn't find her stuff so she had to stay there for a good while. Destiny's mother was literally scared to death... After we go this information London was about to kill her brother over phone.." Jag skrattade lite lätt åt tanken. "But I think that we should return to Wolverhampton soon and take care off our little cutie."
"Did anything else happen to her..?" frågade han klent, som om att få veta det som hänt fick honom att känna sig lika rädd om hon var i omständigheten. Jag såg tveksamt på honom.
"Well..." började jag. "She's going out on a date with Michael." Jag mumlade orden snabbt och lågt.
"Pardon..?" mutrade han. 
"She's going on a date with..." Hans ögon vidgades och jag kunde inte riktigt förmå mig att få ur mig namnet. "M... Michael." pressade jag fram.
"What?!" skrek Liam. Det blev tyst en kort sekund, jag höjde ett ögonbryn.
"But since you're not in to heeeer, i bet you don't care at all.." Jag bet mig lite försiktigt i läppen för att inte börja skratta.
"I-uh, I'm. Yeah, you know, what you said." Trots att Liam kollade ut genom fönstret kunde jag se hur han rodnade. Han trodde väl inte att jag skulle ge mig så lätt?
"If, you're right, look me in the eyes and say it to me. Say that you are okay with it, say that you have no feelings for her, and that any guy could fuck her up and that you wouldn't give enough shits to care a tiny bit." 
 
"Let's talk about that another time, yeah?" Innan jag visste ordet av hade Liam hoppat ut ur bilen och var redan påväg in till flygplatsen. 
"Oh, come on!" Irriterat himmlade jag med ögonen och mötte Zayns blick, han log. Jag kunde inte låta bli att le tillbaka, vi båda visste varför Liam värjde undan frågan sådär. 
"Okay, so. What's up next?" Frågade han. "Well, you tell me." Svarade jag och gjorde ett försök till att smidigt klättra fram till platsen där Liam suttit tidigare. Något som inte riktigt gick som tänkt.
"Brooke, what are you doing?" Skrattade Zayn fram.
"What do you think I'm doing?" Jag skrattade med honom, lite frustrerat.
"You know that the car has a door right?" Frågade han lite försiktigt. "Oh, right.." Sakta klättrade jag tillbaka för att sedan använda dörren. 
Zayn placerade sin han på min som jag hade lagt på mitt lår.
"Would you like to do something, with me?" Frågade han nästan lika försiktigt som tidigare. "Yes, of course Zaynie" 
 

Jag tror att ni inte förstår hur ledsna vi är över att det gått nästan en månad sedan vi uppdaterade! Men det ska vi förska att ändra på, Här är del 29! Hoppas ni gillar det, och TACK för att ni fortfarande kollar in dagligen!
 
Kommentarer
My (1D Novell)

Såååå underbart bra! Har väntat på denna så länge, haha! Dessutom är ju Zayn å Brooke så söta, lika Liam när ha ntänker på Destany!!

2014-05-05 @ 18:05:50
Lottie

Hej skulle du vilja göra ett länkbyte? Är väldigt tacksam för svar :)

2014-05-08 @ 20:40:04
Lottie

Hej. Jag har börjat med ett länkbyte. Vi kan väl publicera det samtidigt? Det är ju mer rättvist då. Säg en tid och dag du tycker? Föresten vad heter du?

2014-05-12 @ 15:39:55
Lottie

Okej. Då ställer jag in klockan åtta imorgon på inlägget :)

2014-05-13 @ 17:17:55
Mirabelle

Hej! Jag undrar bara hur du skapar bild collaget i början av kappitlet?(:

2014-05-17 @ 20:26:55



Ditt Namn:
Gillar du kakor?

E-postadress (bara synlig för oss):

Din blogg?:

Din kommentar:

Trackback